-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17277 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

هناك بعض المجالس تعقدها النساء تسمّي بختمة سورة الأنعام تقرأ بطريقة مخصوصة، حيث إنّ القارئ يقف عند بعض آياتها ليقرأ بعض الأدعية ويكرّرها مرات معيّنة.
والسؤال يا سيّدي: ألا تعدّ مثل تلك المجالس من البدع، حيث لم يرد فيها نصّ أو دليل، ولم تكن تعقد في أيّام رسول اللّه (صلي الله عليه وآله وسلم) أو الأئمة الطاهرين؟ كما نرجو من سماحتكم التفضّل ببيان تعريف البدعة
البدعة إدخال ما ليس من الدين فيه، بأن يجعل ما ليس من الدّين من أحكامه وقوانينه، والعبادة غير المشروعة يجعلها عبادة مشروعة في الدّين، ولا يصدق ذلك علي قراءة سورة أو أدعية بنحو خاص إذا كان بقصد الرجاء لا بقصد الورود. نعم، إذا ورد في مورد رواية أو دعاء لا بأس بقراءته بعنوان مطلق الورود، واللّه العالم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.